Zajęcia dodatkowe
Z myślą o potrzebach dzieci oraz Państwa oczekiwaniach nasze Przedszkole oferuje liczne zajęcia dodatkowe. Zajęcia są zawsze dostosowane do umiejętności i możliwości każdego dziecka, a ich tematyka jest związana ze światem dziecka.
W przedszkolu proponujemy różnorodne bezpłatne zajęcia dodatkowe:
Prowadzone przez specjalistów:
Zajęcia | Prowadzący | Opis | Częstotliwość |
LOGOPEDA terapia i profilaktyka |
mgr Bożena Stasiełuk- ul Polna mgr Elżbieta Stankiewicz- ul Sienkiewicza, Jurowce, Sochonie |
Zajęcia prowadzone przez logopedę w grupach dzieci 5-letnich w zależności od potrzeb indywidualnie z każdym dzieckiem.
Celem zabaw logopedycznych jest rozbudzenie ciekawości aktywnością słowną oraz zwiększenie możliwości poprawnego i twórczego opanowania języka przez dzieci. Opierając się na zasadach proponowanych przez pedagogikę zabawy, logopeda nie tylko pomaga w nauce prawidłowej mowy, ale także w rozwijaniu niezbędnych dla jej poprawnego funkcjonowania aspektów, takich jak: |
1 x w tygodniu |
RELIGIA KATOLICKA |
mgr Katarzyna Dzietczyk-ul Polna Ksiądz Łukasz Kruszewski-ul Sienkiewicza Ksiądz Adam Siegieniewicz- Sochonie, Jurowce |
Zajęcia przybliżające dzieciom treści religijne. | Zajęcia 2 x w tygodniu |
RELIGIA PRAWOSŁAWNA
|
mgr Adam Bartoszewicz- ul Sienkiewicza, ul Polna | Zajęcia przyblizające dzieciom treści religijne. | Zajęcia 1 x w tygodniu |
JĘZYK ANGIELSKI
|
mgr Karina Babynko- ul SIenkiewicza, ul Polna,Jurowce, Sochonie |
Zajęcia przygotowujące dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym polegające na umożliwieniu osłuchania się z tym językiem w toku wykonywanych na co dzień czynności. Posługiwanie się językiem obcym nowożytnym stanowi jedno z zadań przedszkola (pkt 14 załącznika nr 1 do rozporządzenia MEN z 14 lutego 2017 r.). |
Zajęcia 2 x w tygodniu |
ZAJĘCIA PROWADZONE PRZEZ NAUCZYCIELKI Z PRZEDSZKOLA
(dla chętnych 5-latków):
W naszym przedszkolu istnieją kółka zainteresowań, do których uczęszczają nasze najstarsze przedszkolaki:
Przedszkole ul. Sienkiewicza:
KÓŁKO PLASTYCZNE
Nauczycielki prowadzące: Marianna Ewa Grącka, Dorota Szejnoga, Marta Szczęsnowicz, Iwona Dowgier
Zajęcia prowadzone 1x w tygodniu
Głównym celem zajęc jest wspomaganie wrodzonych możliwości twórczych dziecka, poznawanie i wyrażanie siebie w formie ekspresji plastycznej oraz kształtowanie twórczej postawy.
KÓŁKO GIER PLANSZOWYCH I LOGICZNEGO MYŚLENIA "ŁAMIGŁÓWKI"
Nauczycielki prowadzące: Karolina Stachurska, Justyna Wiszniewska
Zajęcia prowadzone 1x w tygodniu
Gry planszowe umożliwiają wybór i realizacje własnej strategii, zaskakują, wciągają, pozwalają na żywą interakcję ze współzawodnikami, ale także odprężają, przynoszą wiele radości. Uczą logicznego myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika oraz stanowią doskonałe narzędzie motywujące ucznia do pracy, szczególnie tego nieśmiałego lub przekonanego o swoim braku zdolności w danej dziedzinie
KÓŁKO ORIGAMI
Origami to wschodnia sztuka składania papieru. Pozwala na rozwój myślenia przestrzennego, rozbudzenia wyobraźni, kształtowania zmysłów, napięcia twórczego, rozwija koncentracje, wpływa na
rozwój całej osoby. Dzieci w trakcie pracy relaksują się, odpoczywają, pracują nad opanowaniem, często też uświadamiają sobie, że tak łatwo się poddać, a orgiami uczy, że warto powalczyć o sukces. To sztuka, której celem jest zaangażowanie i sportowe podejście -rozpocząłem i dokończę najlepiej jak potrafię. Z pedagogicznego punktu widzenia takie zajęcie kształtuje postawę twórczości, satysfakcji, pomysłowości, nie bylejakości, staranności i estetyki itp. Może być cenna w pracy również z dziećmi o wysokiej wrażliwości artystycznej i szczególnym uzdolnieniu manualnym. Wychowawcze aspekty origami podkreślają wartość człowieka, wpływają na kształtowanie i wychowywanie do: staranności, dokładności, twórczości, pomysłowości, pracowitości, pasji, wrażliwości na drugiego człowieka, akceptacji jego odrębności, a zarazem bogactwa. Składanie papierowych modeli przestrzennych to bardzo przyjemna zabawa, która dostarcza dzieciom wiele radości i zadowolenia. Chęci, sprawne ręce, głowa pełna pomysłów i trochę papieru sprawiają, że dziecko staje się twórcą niepowtarzalnych zabawek –modeli z papieru, organizuje sobie czas wolny. Samo składanie nie polega tylko na mechanicznym zaginaniu papieru. Towarzyszy mu działalność matematyczna przy przeliczaniu wykonanych elementów, ilości wykorzystanych kolorowych kartek a także wiadomości z zakresu geometrii. Jest to również doskonałe ćwiczenie integrujące grupę. Dzieci sprawniejsze manualnie wspomagają kolegów mających trudności w pracy. Wykonanie składanek jest lekcją cierpliwości, dokładności i dyscypliny. Dzięki wykorzystaniu tej sztuki na zajęciach wiele dzieci pozbędzie się obaw związanych z podejmowaniem działań artystycznych, gdyż usprawnianie tej sztuki nie wymaga specjalnych uzdolnień, wyrabiając jednocześnie coraz większą sprawność manualną, a efekt pracy wyzwala w dziecku chęć do nowej twórczości. Zajęcia koła origami mają za zadanie rozwijać, kształtować, odkrywać talenty, zdolności matematyczno -twórczych i zainteresowania dzieci.
Nauczyciel prowadzący: Wioleta Kotowicz-Herrera
KÓŁKO TWÓRCZEGO DZIAŁANIA
Kółko twórczego działania rozwija kreatywnośc, wyobraźnie, samodzielnośc działania i myślenia, odwagę w wyrażaniu swoich pomysłow. Opiera się na zabawach ruchowych, plastycznych, muzycznych, teatralnych.
Nauczyciel prowadzący: Marta Kosior
KOŁO „ INTERAKTYWNE PRZEDSZKOLAKI”
Celem głównym autorskiego programu „Interaktywne Przedszkolaki” jest wszechstronny rozwój aktywności twórczej i umiejętności konstrukcyjno-przestrzennych dziecka w okresie edukacji przedszkolnej, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Podczas zajęć będziemy uczyć dzieci wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjne i zwrócimy uwagę na rozwijanie wielu ważnych umiejętności, w tym:
• myślenia twórczego i konstrukcyjnego oraz wyobraźni przestrzennej;
• korzystania z multimediów, między innymi z Internetu i tablicy interaktywnej;
• kreatywnego wykorzystania różnorodnych materiałów podczas realizacji własnych
pomysłów.
Nauczyciel prowadzący: Małgorzata Tercjak
Przedszkole ul. Polna:
KÓŁKO PLASTYCZNE
Głównym celem zajęc jest wspomaganie wrodzonych możliwości twórczych dziecka, poznawanie i wyrażanie siebie w formie ekspresji plastycznej oraz kształtowanie twórczej postawy.
Nauczycielki prowadzące: Paulina Gugnacka, Urszula Drągowska, Ewelina Łostowska
Zajęcia prowadzone 1x w tygodniu
KÓŁKO PRZYRODNICZO- EKOLOGICZNE "EKOLUDKI"
Autorski program edukacji przyrodniczo- ekologicznej
„Z przyrodą za pan brat”
opracowany przez nauczycielki: Alinę Łopato i Urszulę Szóstko
Celem głównym programu jest wykorzystanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczo - ekologicznej poprzez obserwowanie, odkrywanie, eksperymentowanie, rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą oraz kształtowanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt
Nauczycielki prowadzące: Anna Czapko, Alina Łopato, Urszula Szóstko
"W Świecie eksperymentów"
Zajęcia maja na celu rozwijanie zainteresowania otaczającym światem, pobudzenie kreatywności oraz wyciąganie trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń.
Nauczycielki prowadzące: Sylwia Paszyńska, Ewa Potocka Ewelina Czyrska-Łostowska
KÓŁKO ORIGAMI
Nauczycielki prowadzące: Agnieszka Żdanowicz
KÓŁKO DZIENNIKARSKIE "Klub małego dziennikarza"
Głównym celem jest nawiązywanie relacji z drugą osobą, skupianie uwagi na rozmówcy i prowadzenie dialogu oraz budzenie wiary we własne możliwości.
Nauczyciel prowadzący: Anna Bakłażec
ZAJĘCIA Z GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
Nauczycielki prowadzące: Alina Wiszowata, Urszula Drągowska
KOŁO GIER PLANSZOWYCH "Szachownica"
Nauczycielki prowadzące: Paulina Trybułowska, Monika Szkiłądź, Agnieszka Antonowicz
Punkt przedszkolny w Jurowcach:
"LOGORYTMIKA DLA SMYKA- ruch, słuch, słowo"
Nauczyciel prowadzący: Marta Gregorczuk-Proszczuk
KÓŁKO LOGOPEDYCZNE "Pleciuga"
Nauczyciel prowadzący: Elżbieta Stankiewicz
Punkt przedszkolny w Sochoniach:
KÓŁKO Czytelnicze "Bajkowy świat odkrywamy literaturę dziecięcą "
Nauczyciel prowadzący: Magda Andrakowicz
Program edukacyjny "Dobra bajka"
Nauczyciel prowadzący: Elżbieta Baturo